fredag, oktober 13, 2006

Jaha då var det fredag igen!

Dagen började som vanligt 4.45. Klädde mig och frukost. Väkte barnen. Skjutsade barnen till fritids och Markus till tåget och tog mig ann dagens arbete. Vi gick en kort + att jag hade en inskolning. Hur bra och trevliga de är så är det påfrestande att ha med sig en inskolning. Tjejen som var idag kommer nog att fungera jättebra. Och hon är inte novis. Hon har jobbar i hemtjänsten förr även om det var några år sedan. Vårdtagarna gillade henne vilket är jätteviktigt även de kinkiga.

Nu är jag trött. Egentligen borde jag åka och handla pålägg, bröd och mjölk. Men jag orkar inte. Får ta det i morgon. Jag får trolla ihop mat av det vi har hemma.

Usch vad jag avskyr hösten och vintern. Det är bara mörkt och kalt. Mörkt när man åker och mörkt när man kommer hem. När jag kom hem idag var det 17 grader i huset. Vi ska försöka köpa en värmepump under hösten. Så nu har jag försökt få fyr i kaminen. Men det vill inte riktigt som jag vill. Jag vet inte vad jag ska hitta på för mat. Helst ska alla äta det och var är odsen för det när barnen är så kinkiga med maten.

Nej nu ska jag väl göra lite nytta.

kram

Inga kommentarer: