tisdag, oktober 24, 2006

Usch vilket väder

I går regnade det precis hela dagen. Man hann aldrig bli rikigt torr innan man skulle ut igen. Jobbet flöt bra. En kollega hade 35 årig bröllopsdag. Så jag tog ett uppdrag så hon kunde få gå hem i slutet av arbetsdagen. En annan kollegas dotter gick och bröt armen och när hon var inte till läkaren på akuten så hade den 12-åriga damen sagt något i stil med:" Jaha och hur lång tid tar det här då. Jag måste bli frisk fort för jag har inte tid med det här, jag ska spela innebandy!" Barn är härliga.

Appropå härliga barn blev jag så full i skratt åt mina damer i morse när jag skjutsade dem till skolan. De höll på och bråkade i baksätet. Så måste Katarina skjutit över en klubbpinne till Rebecka för Rebecka säger :" Lägg av det är din. Jag får ju inte äta klubbor!" "Ja" säger Katarina, " det var min klubba men ditt skräp!" Vad ska man säga. :-)

På förmiddagen tog jag det lugnt. Jag hade ont i huvudet och ryggen. De ständiga lågtrycken hjälper inte. Barnens kusin Siri ringde och ville leka med KAtarina. Så vi gjorde upp att jag hämtade Siri när jag ändå hämtade Katarina från skolan. Medan Jenny hjälpte Siri så fick jag hålla en kinkig Matteus. Jenny råkade få i sig lök i går. Det behövs så lite för vissa barn att bli kinkiga. Det var lika med Rebecka när jag ammade henne.

Medan jag städade bilen så cyklade de på gatan. När jag höll på med bilen upptäckte jag vatten på konstiga ställen i bilen. Först tänkte jag att det var någon av bilens vätskor som vi förvarar där som läkt. Det kan ju i bland hända att man inte skruvat på korken ordentligt. Men det var likadant i det andra lilla stället där vi har snöborsten, första hjälpenväskan och lite sånt. Första hjälpen väskan var så blöt att den var tung och den har nu varit det ett tag för den hade möglat och blixtlåset rostat ihop. Jag önskar att vi slapp använda skatteåterbäringen till husreparationer och kunde lägga dem på en ny liten bil till mig. Audin kommer snart att dra sin sista suck. Det börjar komma mycket på den nu. Jag passade på att kolla glykolen också så att jag inte står här en morgon och det är -10 och bilen är stelfrusen. JAg har kollat och den klarar -17 just nu.

Åhh vad jag längtar efter att min man ska komma hem. Vad ska det vara nödvändigt för att lägga en konferans så attans långt bort. Visst jag klarar mig, men vi kompliterar varandra så enormt. Vi täcker upp varandras svagheter. Dessutom saknar jag att får krypa upp i hans famn.

Hoppas han köper någon god choklad till mig tills han kommer hem. Jag är så chokladsugen. Fast tills på lördag hinner det nog gå över.

På torsdag ska jag förbereda en god middag tills på lördag kväll. Så jag inte har så mycket att göra när jag kommer hem från jobber utan bara kan umgås med min familj.

Jag är så less på det här vädret. På förmiddagen var det upphåll, men nu är det igång och regnar igen. Nej nu måste jag göra mellis till de 4 damerna som är här. Rebecka har också kompis. Sedan ska jag fortsätta städa. Jag upptäckte ett ställe som var länge sedan det städades. Det är badleksaksbacken. Det var riktigt otrevligt där i. Så allt ligger i blöt utom de som fick gå till de sälla jaktmarkena.

kram

Inga kommentarer: