lördag, april 28, 2007

i dag har jag varit ute

Jag tog det lugnt på förmiddagen. Jag har inte riktigt kommit tillbaka i krafter. Men jag mår bättre och bättre för varje dag.

Rebecka lekte med en kompis för första gången på en och en halv vecka. På eftermiddagen ringde en av Katarinas kompisar så de lekte hemma hos kompisen. Då passade Markus på att mecka i ordning så att det går att komma in i Fjants bagage. Fjant är min nya lilla bil. Eller våran kanske det ska vara. :-) Och jag plockade runt bland rabatterna på framsidan.

När vi hämtade tjejerna hos sina kompisar så åkte vi via Trossen och handlade. Markus längtade efter kött. Vi har ju levt på skonkost i 1,5 vecka nu. Det är gott med något annat. Fast jag känner att det är på gränsen till tidigt för min mage. Jag har knappt ingen apptit och orkar inte få i mig så mycket alls. Vilket är possetivt. Då kanske det försvinner några kilo. Men jag måste ju bli pigg. I dag får jag inte andnöd av att gå uppför trappan i alla fall.

Katarina är bra häftig. Nu när jag skulle stänga av cd och lampan så upptäckte jag att hon har hittat en Karl Larsson bild och tejpat upp på väggen. Så på den väggen är det en Karl Larsson, hjärtlampkedja, fotokalender och Nalle Puh tavlor. Snacka om salig blandning.

Nej nu ska jag övertala min man att titta på en film med mig.

kram

Inga kommentarer: