måndag, april 23, 2007

Då var det dags igen.

I morse lämnade vi barnen på fritids och åkte till jobben.
Straxt innan 9 ringde Rebecka och grät att hon mådde så illa. JAg stressade igenom ett par besök och hann lagom ut så ringde rektorn och sa att Rebecka kräktes. Då hade jag redan kontaktat chefen och sagt att jag måste dra och hämta sjukt barn. Det är faktiskt första gången sedan jag började hemtjänsten som jag måste hämta sjukt barn på skolan.

När jag kom till skolan hittade jag ett mycket blekt barn. Innan vi åkte från skolan så kräktes hon igen. Så jag duschade henne och satte på henne rena kläder och flätade håret när vi kom hem. Sedan har hon kräkts ytterligare. Stackars lilla skruttan! Det är inte kul att må så illa.

Jag plockade hem Katarina också så att jag ska slippa åka och hämta henne om några timmar. Jag vill inte lämna Rebecka när hon mår så illa. Hoppas det ger med sig snart och att inte vi andra åker på det.

Så jag ska väl göra det jag brukar göra när jag har sjukt barn. Mellan jag hjälper henne så får jag väl städa. Det behövs eftersom jag jobbat i helgen.

Så nu blir jag hemma några dagar. Markus har möte på onsdag så han kan inte ta VAB. Det måste ju gå 48 timmar innan hon får gå tillbaka till skolan så tordag tidigast förutsatt att det ger sig idag. Och att jag eller Katarina inte åker dit.

Nej nu måste jag ner och slänga in nästa maskin med kläder.

kram

Inga kommentarer: