torsdag, april 19, 2007

30 år i dag

I dag blir lilla jag 30 år. Jag kom att tänka på en dikt som satt på ett äldreboende som jag jobbade på en gång. Den handlade om en mycket gammal kvinna och hur vi ser henne utefrån och hur hon ser sig själv. Hon är alla de där personerna som hon en gång varit, lilla skolflickan, förälskade ungdommen, nykära hustrun, stolta modern osv.

I går när jag kom hem från jobbet var barnen fortfarande vakna. Katarina hade bakat minimuffins och Rebecka en prinsesstårta.

Så i morse blev jag uppvaktad. Jag fick en massa tekningar av tjejerna, en cykel av dem alla tre och en Resa till Riga med Markus. Jag blev jätteglad.

Till lunch åt vi min hemgjorda lasagn med basilikasås. Den är så god.

Markus var hemma idag så när vi hämtat tjejerna i skolan så åkte vi ner till Nyköping och köpte en begagnad bil. Den är inte supersnygg eller så, men den var billig och rullar förhoppningsvis mellan Trosa och Vagnhärad ett tag och det är det som är viktigt för mig. Och att den klarar en och annan utflyckt till lite längre resmål och det kommer den att göra. Vi ska hämta den i morgon. Det ska bli så skönt med en egen bil som rullar. Det blir både dyrt och krångligt att hyra och låna bil.

Sedan fick barnen McDonalds och vi åt på Max. Sedan åkte vi till Trosa och lämna Rebecka på scouterna. Medan hon var där åkte vi till Bokögatan och tog bort takboxen. Då visade det sig att de var på väg till oss med 30 panseer. Jenny och Matteo kom också. Så vi fikade där. 19.30 slutade scouterna.

Efter att ha pratat med en massa människor som ville säga grattis så städade jag Jenny och Karl-Axels bil. Jag ska lämna tillbaka den i morgon och då vill jag städat bort chokladen som smält in i sätet.

Jag har fått två blombuketter. En av mina kollegor på Gullvivan. Den fick jag i går eftermiddag. Och en av mamma och pappa. Den kom på eftermiddagen idag.

Jo jag var med i SN idag som födelsedagsbarn.

kram en nybliven 30-åring

Inga kommentarer: