måndag, april 09, 2007

Påskdagen var fantastisk

Klockan 7 vaknade barnen och vi med. Skrotade runt lite, åt frukost och klädde oss. Barnen gick ut en stund medan jag packade upp. Sedan spelade vi Alfapet. Katarina och jag var på lag.

Sedan åt vi lunch. Köttbulllar och potatismos. Det var gott. Sedan gick vi ut i solen. Det var underbart. Markus och barnen tog skotern och släden och åkte ner till bilen och hämtade skidorna. Sedan åkte barnen skidor, men efter att ha trillat 2-3 gånger gav Rebecka upp. Katarina åkte där emot i 2 timmar. Jag provade också att köra skotern, men jag hade svårt att hålla en jämn och fin gas.



Efter det gick vi in och fikade. SEdan åkte Markus och Rebecka på en längre skotertur och jag och KAtarina tog en skidpromenad. Dvs Katarina skidade och jag gick. Det var fantastiskt.

Vi visade barnen renlavarna som träden är fulla av här. Vi förklarade också varför vi inte har sånt hemma i söder.

När alla var trött gick vi in. Då var klockan 17. Barnen lekte och Markus höll på med datorn och jag löste korsord. När barnen tittade på Bollibompa gjorde vi i ordning Taco. Efter att ha ätit och fixat disk och sånt gick vi och la oss och tittade på film från datornerna. Tvn här har bara kanal 1 och 2 och ingen dvd eller video. Tur att man kan se på dvd på datorn.

Nej nu ska jag nog försöka sova igen.

kram

Inga kommentarer: