tisdag, april 24, 2007

Så sjuknade Markus om också

Han kom hem från jobbet och mådde pyton. 39 graders feber, ont i huvudet och illa mående. Får se när Katarina sjuknar om då. 2 av 3 har sjuknat om efter 3 dygn. Suspekt variant av magsjuka.

Rebecka är piggare och har inte kräkts sedan i går förmiddag, men det är ju fortfarande 48 timmars karantän som gäller. Så torsdag morgon om allt går bra så kan hon gå till skolan.

Så i dag har jag två sjuklingar hemma. En sovande Markus och en gnällig Rebecka. Det blir en underbar dag. Kl 14 har jag möte på skolan som jag måste gå på. Jag ska få veta vad specialpedagogen såg när hon träffade KAtarina.

Men det borde vara lugnt att lämna familjen en liten stund om ingen är akut sjuk. Markus kommer att sova till febern är borta och Rebecka kräks ju inte längre.

Nej nu ska jag skjutsa Katarina till skolan.

kram

Inga kommentarer: