lördag, april 14, 2007

Åkt tvärs över Sverige

I morse vaknade vi i Fjällnäs, packade i hop det sista och packade bilen och åkte till Funäsdalen och lämnade nyckeln.

Alldeles efter Sveg åt vi lunch som vi hade med oss. Sedan körde vi ner mot Los och tittade in till Gropabo. Det var min mormor och morfars sommarbostad. Vägen var under alla kritik. Mina kusiner och min morbror verkar inte varit där på länge. Sedan åkte vi via Edsbyn och såg mormors gamla hus. Det har blivit så fint.

Efter det åkte vi till Ovanåkers kyrka där min mormor och morfar och min morbror Olle ligger begravd. Olles gravsten var jättefin.

Sedan fortsatte vi mot Gävle där vi åt och handlade vårskor. Och vid kvart i nio kom vi fram till Försäter som ligger några kilometer från havet i Roslagen.

Det har varit en påfrästande dag. Jag har kört 49,1 mil. Det tar på.I bland skulle det vara skönt om Markus hade körkort så att jag hade lite avlastning.

Nu har jag varvat ner och ska gå och sova. Jag längtar till i morgon när vi kommer hem. Jag ska tvätta och plocka i ordning. Sedan ska jag bara slappa. Klockan 7.30 på måndag ska jag vara på jobbet. Jag längtar faktiskt.

kram

Inga kommentarer: