onsdag, april 11, 2007

Ohej vad blåser

Idag är en innedag. Det blåser och snöar så det står det härliga till. Egentligen är det svårt att säga vad som är ny snö och vad som är gammal som yr.

Jag har passat på att tvätta upp lite kläder och hängt dem på tork i bastun. Det är ända sättet att få det torrt. Nu ska vi straxt sätta oss och spela spel.

Det är ganska rogivande med snön yrande och vinden tjutande runt knutarna. Vi har allt förberätt för att strömmen försvinner. Och vi har inget annat att göra än vara med varandra. Just nu håller resten av min familj på och busar i sängen bredvid. Det var som jag sa till Markus. Det gäller att ha tid att ta emot Rebeckas kramar för snart kommer hon inte vilja krypa in i famnen och kramas. Hon har blivit så stor. Hon vill ju inte att man ska krama henne vid skolan längre när man säger hej då.

Nej nu ska jag vara med min familj.

kram från ett snöigt stormigt Fjällnäs

Inga kommentarer: