fredag, maj 04, 2007

Den här veckan har gått för fort.

I måndags var det valborg. På morgonen åkte jag och tjejerna till Nyköping. Vi åt frukost på McDonalds. I bland är det gott med ägg och bacon-muffin och grejjer till frukost. Sedan åkte vi och handlade. Efter det åkte vi till stugan. Mamma var där. Hon är inte i något bra skick. Hon frågade om jag tyckte hon var dum som inte sökte, men det var som jag sa till henne. Hon är fortfarande lite för frisk för de drastiska åtgärder som behövs. Ett ev hjärtbyte eller så.

Jag gjorde lunch och vi åt sedan åkte vi hem via Blomsterlandet. Jag köpte rosor och en vinranka.

Halv fyra åkte jag till jobbet. Tjejerna fick vara själva en liten stund. Markus och barnen gick ner till torget. Eftersom Rebecka är scout så var hon med och tände elden nere på Skärlagsvallen.

I tisdags jobbade jag. I onsdags satt jag i telefo hela förmiddagen. Det tog 4 samtal innan jag lyckades få rätt på rätt person så att KAtarina fick en tid till Barnhabiliteringen. Den 28 ska hon dit. Sedan ringde jag tandläkaren. Tandköttet vid en av Katt´s framtänder ser lite konstigt ut, men tandläkaren sa att det var för att det är lite trångt så hennes framtand har kommit lite långt fram. Därför är tandköttet lite längre ner än på de andra tänderna. Jag var rädd att hon borstat sönder. Men det hade hon inte. Skönt.

I torsdags jobbade jag. Jag slutade 15, åkte hämtade barnen. Åkte hem och lagade mat och hjälpte Rebecka med läxan. När vi hade ätit åkte vi till skolan och var på öppethus. Rebeckas klass sjöng så fint. Efter att ha kollat på det barnen ville visa åkte vi ut till scoutlokalen och lämnade Rebecka.

I dag åkte jag och handlade när jag lämnat barnen i skolan. Markus följde med. Hans tåg var försenat. Så jag fick sällskap i affären. När jag kom hem småplockade jag lite här hemma.

Nu ska jag snart göra mat. Sedan är det väl dags för hopp i säng. Klockan 7 ska jag vara på jobbet i morgon bitti. Det känns lite motigt just nu. Men i bland kan det vara skönt att jobba helg.

Det blir Bulgarien i sommar. Det ska bli så skönt. Vi flyger från Skavsta. Jag längtar så. Tänk att kunna sitta och ta en drink i poolbaren utan behöva tänka på alkoholhalten nästa dag. Eller att få prova alla nya maträtter. Eller få busa med barnen i Svarta Havet. Det finns en del utflykter vi tänkte vi skulle åka på också. Det blir kanske lite väl att ligga på playan i en vecka. Särskilt för mig och Rebecka som så lätt får eksem.

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Jäkt och stress och varenda minut uppbokad! Jag känner verkligen igen mig. Vad härligt att du och din familj har en semester att se fram emot. Precis vad som behövs för att orka stå ut med vardagens ekorrhjul. Ha en trevlig dag! :o)