tisdag, maj 08, 2007

Då har jag varit hemma 2,5 h

Och hunnit med en maskin tvätt, plockat i ordning och damsugit hallen, hämtat Rebecka hos kompis och pratat med min mamma och varit social med Katarina. Det är inte illa efter en dags jobb. Nu har jag bara en million saker kvar.

Just nu sitter jag och vilar ryggen. Den blir lite trött i bland. Tänk om man kunde vifta med ett trollspö och allt var klart. Jaja man ska inte ägna sig åt fantasier och önsketänkande.

Jag tyckte mamma lät trött. Hon hade putsat fönster idag berättade hon stolt. Jag kan inte säga så mycket. Hon är ju vuxen och måste ta ansvar för sitt liv. Men det är inge kul när jag kan höra genom telefonen hur anstängt hjärtat är. När hon är riktigt dålig så är hon så hes att hon inte kan prata. Och när hon ändå gör saker brukar hon få hosta. Då vet jag att hon är alldeles blå om fingrar och läppar. Men det är som hon säger hon har ju fått några bra år. Med den sjukdom hon har så får man vara glad för den tid som varit bra. Tyvärr verkar den vara över. Hon har oftare och oftare dåliga dagar. Och de dåliga dagarna är sämre och sämre.

I sommar ska hon hjälpa mig med barnen. Hoppas bara att hon orkar med det. Inte för att det är så mycket att göra med tjejerna. De är ju så stora så att de sköter sig mycket själva. Det kanske kan vara bra om de håller ett öga på henne.

Nej nu ska jag göra mat och hänga tvätt och åka med saker till scouternas loppis insamling och .. och ... och... :-)

kram

Inga kommentarer: