söndag, maj 27, 2007

Vart tog den söta lilla flickan vägen

I fredags eftermiddag när jag kom hem från jobbet bestämde vi oss för att jag och tjejerna skulle möta Markus i Vagnhärad och sedan åka ner och sova i stugan. Det var så skönt. Markus och jag satt en stund i trädgården när barnen lagt sig och drack lite vin.

Vi diskuterade ett problem också. För några veckor sedan så var det Bolibompa som gällde för Rebecka. Nu är det chata m ed folk på Blip.se. Suck! Det känns som om hon växer fort.

I går åkte vi hem så att vi hann handla och så och lämna KAtarina på kalas till klockan 12. När vi hämtade henne åkte vi ner till hamnen och åt glass och tittade på båtarna. På kvällen grillade vi och planerade trädgården. Vår baksida är inte speciellt mysig just nu. Man ser den ända från cykelvägen.

I morse åt vi frukost på balkongen. Vid halvtolv åkte vi till stallet. När vi kom hem duschade vi sedan gick vi ner till Antons Krog. Rebecka åt pannkaka, KAtarina fläskfile med morötter och vitlöksdipp. Markus och jag åt fasanterrin med körsbärsmaremelad till förrätt. Helstektfläskfile, potatis och sparris till varmrätt och sabayon med marinerade jordgubbar till efterrätt. Det var jättegott.SEdan gick vi hem. Till maten drack vi ett gott vin.

Nu ska jag vattna och förbereda veckans kläder.

kram

Inga kommentarer: