tisdag, maj 08, 2007

Trött och irriterad.

Helgen jobbade jag. Och har insett att när man jobbar i vård och omsorg så skulle man kunna ha 200 vikarier och ingen skulle i alla fall ställa upp när man behöver det. Men allt löser sig med en god portion vilja och hårt jobb.

I går fick jag inte alls så mycket gjort som var tänkt. Rebecka verkade käkat ättika till frukost. Jag blir tokig på henne och alla säger att det blir värre. Jaja, man får väl ta det med ro. De som kan säger att barn har växtvärk i själen när de är så gamla.

I dag har jag jobbat. Det var en riktigt bra dag på jobbet.

I går vart jag riktigt irriterad på Markus. Medans jag hämtade barn på skolan så ringde de från Barnhabiliteringen och undrade om vi kunde komma samma dag. De hade ett återbud. Givetvis var det för att måna om mig för jag har lite mycket att göra denna vecka i och med att vi ska ha folk över på lördag och fira (lite försenat) att jag fyllt vuxen( 30). Men ändå. Är inte beslutet mitt och dessutom är det så viktigt för Katarina. Ovisheten om vad det är för fel på henne är faktiskt jobbig.

Nej nu ska jag gå ner och köra städa i hallen och tvätta. Jag skulle behöva hinna baka tårtor i dag också.

kram

Inga kommentarer: