måndag, januari 01, 2007

Vilken nyårsafton

Jag började jobba straxt före sju. Jag var lite småhostig. När jag kom in till lokalen så tyckte nattisarna att jag var blek. Sedan blev det bara värre och värre. När jag slutade för dagen hade jag feber och hostade våldsamt.

När jag kom he m bytte jag till pyjamas och tog tempen. 38.4. JAg frös så jag skakde och hostade så jag kräktes. Så det blev ingen grogg i badet, plankstek med ett glas gott vin eller skumpa vid nyår. Det blev rostat bröd med smör på och yoghurt. Och äppeldryck att skåla in nyåret med.

Jag är så trött och hostar så dant. Jag är glad att jag sjukanmälde mig redan i går. Tillråga på eländet har jag tappat rösten. :-( JAg känner mig så risig. Men det här är min första sjukdag sedan jag började på hemtjänsten för 11 månader sedan.Jag har några vård av barndagar, men jag har inte varit sjuk själv. Underbart att bli sjuk på nyårsdagen då. Det är ju så lätt att hitta vikarier. Men jag ska inte så. Är man sjuk så är man.

Nej nu ska jag krypa upp i min fotälj igen och sova en stund. Det är lättare att sitta upp och sova.

I morgon måste jag vara pigg, hur nu det ska gå till. Då ska jag ju till barn med KAtarina.

hostiga kramar

Inga kommentarer: