onsdag, januari 03, 2007

Fy vad jag har ont!

I hela överkroppen. Min kropp är sönder hostad.

I går var jag till doktorn och fick hostmedicin och lungerna kollade så att det inte var något annat än inflensan.

Sedan hårdmedicinerade jag mig och åkte ner till Nyköping med Markus och Katarina. Katarina hade en läkartid som inte gick att skjuta på.

Det blir nya pricktest, glutenprover och borreliaprov och lite sånt. De stack henne kapilärt( i fingret) och det blodade så dant så att sjuksköterskan som tog proverna blev helt nerblodad. Jag har aldrig sett någon blöda så dant vid ett kapilärt prov.

Sedan åkte vi hem. Jag mådde så dåligt att jag skakade. Så jag tog en liten wiskey av medicinskt syfte och somnade uppallad mot kuddar i soffan och sov i två timmar. SEdan dess har febern kommit och gått. JAg har inte tagit febernedsättande mer än jag måste för att febern ska få göra nytta. I natt fick jag sova 6 timmar. Sedan vaknade jag och hostade. Då trodde jag att bröstkorgen skulle gå sönder. Efter att tagit slemlösande, alvedon mot smärtorna och honungsvatten sov jag tre timmar till.

Oj det glömde jag säga. Rebecka sov över hos sin farmor och farfar själv i natt. Först hade det varit lite läskigt, men nu vill hon inte komma hem förrän på söndag. Vi sa att vi tar en dag i taget. :-) Men det är skönt om hon kommer över sin räddsla att sova borta.

Nej nu ska jag krypa upp i mitt soffhörn igen. JAg är så slut. Jag har sjukanmält mig idag och i morgon. Så får vi se på fredag. Men om jag inte blir feberfri så kan jag inte gå till jobbet. Det var åratal sedan jag var så här sjuk. :´-(

kram

Inga kommentarer: