torsdag, januari 11, 2007

Oväder igen

Snöblandat regn och blåst. Mindre kul. Men det är eller ska ialla fall vara vinter.

I går tog jag det lugnt på förmiddagen. Kl 13.30 var det APT på jobbet. Det var rörigt. För första gången sedan jag började var båda hemtjänstgrupperna, natten och avdelningen som tillhör hemtjänsten på mötet. Våra apt brukar vara lugna tillställningar. Vi är ju inte så många i vår grupp. Så det blev lite chockartat. Men våra chefer gjorde ett underbart jobb att få mötet att flyta.

Sedan jobbade jag kvällen. Jag hade inte jobbat på 1,5 vecka så jag kände mig lite ringrostig, men det lossnade så fort jag kom till första vårdtagaren.

Nu på morgonen tände jag en brasa det första jag gjorde. Annars kommer huset vara utkylt när vi kommer hem i kväll. Jaghar lärt mig av mina misstag.

Nej nu måste jag sätta fart så jag kommer i tid till jobbet. Förästen sov jag oförskämt bra i natt. Skönt efter att sovit så dåligt när jag varit sjuk.

kram

Inga kommentarer: