tisdag, januari 16, 2007

Vilket underbart väder!

I går jobbade jag. Det var tur att jag kom in tidigare. Det var sjuka kollegor så jag fick sticka ut på en gång. Så då gick jag hem tidigare också. Halt var det också. Regnet som kom i söndagskväll under stormen hade frusit. Så jag höll på att kana av vägen på en besök. Det var lite otäkt. Markus jobbade hemifrån igår. Tur var väl det med alla förseningar på tågen.

I morse försov vi oss. Klockan var 7.30 när jag vaknade med ett ryck. Som tur var så är jag ledig idag. Så jag åt frukost när jag kom hem. Det var skönt att få sitta i lugn och ro och äta frukost och läsa i tystnaden. Sedan städade jag. När jag hade hämtat KAtarina åkte vi runt med inbjudningskorten till hennes kalas. Sedan var det dags för lunch. Efter det gick vi till en lekpark där barnens faster och kusiner var. Sen gick jag till skolan och skulle hämta Rebecka och passade på att njuta av vädret. Katten vad arg man kan bli ibland. Vad hade ungen gjort. Jo hon hade halkat och blivit smutsig. Det är ju sånt som händer. Men sedan hade hon tvättat upp sina byxor och gått 2 timmar i våta byxor. Hon kunde ju ha ringt mig. Eftersom jag var ledig kunde jag ju kommit med torra byxor. Suck! Och inte har hon sagt något om att hon har slut på extra kläder på fritte.

Nej nu ska jag väl fortsätta städa. Det känns som om det är det ända jag gör. Det är så tråkigt. På jobbet får man åtminstone betalt för det.

Kram

Inga kommentarer: