tisdag, januari 30, 2007

Snacka om att jag blir rastlös

I dag hra jag snart städat igenom alla skåp och lådor i köket. Helst hade jag velat putsa alla fönster, men det är för kallt med sina -4 grader.

Jag blir alltid rastlös när jag är hemma med sjuka barn. Jag känner mig instängd. Jag har inget mot att vara hemma när jag själv valt det. Men när man är hemma med sjukt barn måste man vara hemma.

Barnen har suttit framför brasan och lekt med My little pony och lego hela förmiddagen. Skönt att de är sysselsatta. I går eftermiddag bråkade de hela tiden. Rebecka var frustrerad och sysslolös och KAtarina började känna av sin förkylning. Nu mår de mycket bättre. På Katarina kan man höra den lätta hesheten hon har när hon har krupp på nätterna, men Rebecka ska till skolan i morgon, Hon är bara lite snuvig.

nej nu ska jag försöka göra lunch. Hur jag nu ska göra det med hela skafferiet på köksön. :-)

kram

Inga kommentarer: