tisdag, januari 09, 2007

Jag har just kört ner min älsta dotter på sitt rum

Jag är fortfarande inte tillbaka så att jag är superpigg. Det första hon säger när hon kommer ut från skolan är " Får jag leka med kompis?" Ja vist tyckte jag. Men vi fick inte tag på kompisens mamma så vi sa att det får bli en annan dag. Då ville hon leka med sin kusin Amandus. Men då började jag se att hon var alldeles för trött för. Så jag sa nej och motiverade mitt svar. Då började hon skrika hur dum och ful jag är. Så jag sa till henne att hon fick gå ner på sitt rum. Man säger inte så bara för att hon får nej. Hon har ju lekt med kompisar hela lovet så det är ju inte något synd om henne.

Så nu får hon sitta och begrunda en stund vad hon gjort fel. Om jag känner henne rätt så sitter hon och lysnar på en ljudbok och ritar och skriver.

Hon hade med sig en lapp från skolan att simundervisning börjar för treorna på måndag. Det känns bra.

Mina utslag under bysten kliar massor i dag. Jag tål inte hostmedicinen. Jag hinner oftast precis bli så pass hostfri att jag med nöd och neppe klarar mig utan den innan jag får kliande utslag. Men den är bra.

På förmiddagen var jag och handlade mat. Eftersom jag var sjuk i förra veckan så är det lite ont om mat. Jag undrar hur lång tid det ska ta att hämta sig från denna influensa. JAg blir fortfarande trött när jag gör för mycket. Jag kommer vara helt slut på torsdag. Jag ska förbereda maten till på torsdag redan i morgon. Undra om jag ska förbereda fredagens mat också. Sedan har jag helgen att vila upp mig. Men jag vet att jag blir inte bättre förrän jag börjat jobba.

I morgon skulle jag egentligen varit på möte med Katarinas fröknar och elev hälsan. Men jag vill ha resultatet från provtagningen för en vecka sedan och pricktestet i nästa vecka så jag skjöt på mötet. Det är bättre att ha alla relevanta uppgifter innan mötet. Och på det sättet så kan jag vara med möte på jobbet i stället.

Nej nu måste jag göra mellis.

kram

Inga kommentarer: