fredag, januari 12, 2007

Hjärtrusning

I går när jag kom hem fick jag hjärtrusning för första gången på nästan ett år. Hmm kanske mindre inteligent att jobba(städa, handla osv) med förkylning i kroppen en hel dag. Från 7 till 16 och dessutom jobbat kvällen innan. Men efter en stund gav det med sig. Mamma sa att så länge det ger med sig själv efter en stund så är det ingen fara. Men när jag blir äldre kanske det kommer att bli ett problem. Men varför inte. Min mormor och morfar fick 5 barn varav 4 klarade sig till vuxen ålder. 4 av5 har hjärtfel och 2 har dött av det. Mamma är svårt hjärtsjuk, men har en dräglig tillvaro. Som grädden på moset hade jag lite väl lågt blodsocker i går. Jag hoppade över mellanmål på jobbet. När jag är förkyld eller stressad så är mitt socker ännu roligare än vanligt eller inte. Jag har aldrig någonsin tagit blodsocker och det har legat högt utan snarare tvärt om. Jag brukar ligga mycket lågt. Så Markus gjorde som han brukade när jag får sockerdipp. Trycker i mig en kaka och låter mig vila. Efter en liten stund så kommer jag igen. :-)

Idag jobbade jag från 7-14.30. Sedan hämtade jag barnen. Rebecka tog med en kompis så Katarina har sååå tråkigt. Just nu badar lilla damen. Hon har blivit ett riktigt blöt djur. Vi funderar på att åka och bada på badhuset i morgon. Får se att alla mår bra först. Sist vi pratade om det vart jag förkyld och Rebecka kunde inte gå för hon hade fått sitt ben klämt av en hästusling.

Appropå hästuslingar så är det fortfarande svullet och blått där jag blev sparkad. Det verkar ta tid för allt blod att komma ur vävnaderna. Men jag har inte så ont längre så det får ha sin gilla gång.

JAg har börjat fundera på födelsedagspresent till KAtarina. Om en månad och en dag fyller min lilla bebis 7 år. Inte klokt. Jag kommer inte äns i håg hur det kändes när jag gick där med magen i vädret. :-) Men förlossningen kommer jag nog aldrig att glömma. Eller när vi höll på att förlora lilla damen efteråt.

Nej nu märks det att jag är trött och sentimental. Kanske ska sätta lite fart. Förbereda middag och sånt mindre roliga saker.

kram

Inga kommentarer: