fredag, januari 26, 2007

Då var man hemma igen

Men herre jösses vad vi hade kul. Jag har inte skrattat så mycket på åratal. I går åkte jag och lämnade tjejerna på fritte till klockan 7. Sedan åkte jag till Macken och tankade.
Sedan åkte jag och hämtade upp kollegor. Efter det drog vi ut till Mättinge. Där samlades hela Trosa kommuns hemtjänst och hade en tvådagars konferans. Det var mycket intressant också. Man behöver komma bort och kolla på alla de där aspekterna man inte hinner i vardagen.

En del åkte hem men jag och 12 andra tjejer stannade kvar i de fina stugorna. Åhh så roligt vi hade. Vi åt gott och drack gott. Vi lekte jätteroliga lekar som cheferna hittade på.

En sak som jag kom på nu var att egentligen skulle vi alla komma i väg någonstans där ingen kan åka hem och sedan lära oss konfliktlösning och sammarbete som sedan är gångbart i vårt arbete. Det finns mycket olösta konflikter i grupperna och olika fraktioner.

Men vad ska jag säga. Jag är ju bara timvikare. Fast på torsdag har jag jobbat 1 år på det här vikariatet. :-´( Tänk om jag kunde få fast. Men det är ingen som vågar eftersom man inte vet hur hemtjänstens framtid riktigt ser ut. Åtminstonde är det det man får till svar när man frågar om månadsvikariat. Jaja, det finns sina fördelar med timvik också. Fast efter snart 4 år så tycker jag att jag är värd ett månadsvik. I Trosa gruppen finns det de som börjat senare som fått det.

När jag kom hem var barnen som iglar. Till kvällsmat åt vi pizza sedan myste vi i soffan.

Nej nu ska jag gå och sova.

kram

Inga kommentarer: