måndag, januari 22, 2007

Och snön den bara vräker ner

Det är -5 grader och snön bara vräker ner. Jag ser inte fram mot att jobba i kväll. Särskilt inte efter gårdagen. Egentligen skulle man vilja ha ett risktilllägg när man måste riskera liv och lem för att jobba, men om man inte klarar av det har man väl inget i hemtjänsten att göra. Det är inte så många dagar per år som det är riktigt grönjäkligt.

Så i dag tar jag det bara lugnt. Jag samlar krafter till i kväll. För då måste jag vara pigg och allert.

I morse kom vi försent till skolan. Bilens dörrar hade frysit fast. Och sedan hjälpte det ju inte att min stora dotter inte ville gå upp, ville inte klä på sig och ville inte borsta tänderna. Suck! Det är ju allt samma sak på morgonen.

Nej nu ska jag sortera lite tvätt och göra Markus och barnen kvälls mat.

kram

Inga kommentarer: