måndag, januari 29, 2007

Vård av barn

Det vart min tur att ta VAB i dag. Rebecka är kanonförkyld. Inatt sov hon i alla fall hela natten. Men hon är jättehängig och börjar gråta för allt.

Det var tur att vi bestämde redan i går att jag skulle ta VAB. När jag vaknade i morse så kände jag att jag var like kladdig i ansiktet. Jag trodde det var att jag var snorig och kastar mig ur sängen för att snyta mig men när jag kommer in i badrummet ser jag att det är blod. Jag har till och med droppat på golvet. Och lagom när jag fått stopp på skiten så nyser jag och allt börjar om från början. Mindre kul.

Mitt högerknä känns ungefär som om någon har vridit om det. Det känns obehagligt att gå på. Men det brukar gå bra att jobba med lite alvedon i kroppen. Jaja nu är jag hemma och pysslar om sjukling. Hon har vi och för sig sysselsatt sig själv med tv-spel och filmer hela förmiddagen.

Nu ska jag snart åka och hämta KAtarina. Hon ville komma hem direkt efter skolan. I morgon hoppas jag Rebecka kan gå i skolan, men jag har henne hellre hemma en dag för länge så att hon inte sjuknar om. Det är tur att jaghar kortvecka. JAg ska jobba på torsdag nästa gång.

Nej nu ska jag se om jag kan trolla fram lite lunch så att det är halvklart när jag hämtar Katarina.

kram

Inga kommentarer: