onsdag, januari 31, 2007

Ska det vara så svårt

att förstå skilnaden mellan ett protein och en kolhydrat.

I morse när jag pratade med fritids upplyste fritidsledaren mig om att Katarina fått fel kost ett tag. Hon har fått laktosfri och inte mjölkfri. Inte undra på att hon mått dåligt. Det är ju på gränsen till misshandel. Stackars lilla gumman!

Jag har pratat med skolsyster redan i våras så att hon skulle få rätt matt när hösten började. Jag har underrättat alla berörda parter om vad hon får äta och inte får äta. Jag har lämnat papper med upplysningar. JAg har gjort allt i min makt. Utom varit där när hon äter. Men då jobbar jag. Det är ju därför hon är där. Hon ska inte behöva må dåligt för att folk inte bryr sig om att sätta sig in i vad det innebär.

Tänk om det hade varit den snabba allergitypen. Då hade hon fått en anafylaktiskchock och kanske dött. Man måste respektera andras allergier.

Nu ska jag ut och skotta snö. Jag har så mycket irritation att bli av med så det är lika bra att jag gör lite nytta.

Åhh vad jag blir arg. Vi måste öka kunskapen vad allergier innebär.

kram

Inga kommentarer: