måndag, juni 04, 2007

Nu har det rusat iväg igen.

I torsdags åkte jag mer Rebeckas klass till Fiskeboda. Det var en intressant upplevelse. Jag förstår varför jag valt att jobba med vuxna och gamla människor och inte barn. Jag är väldigt mycket av den inställningen även om jag inte vill, egnas barn och andras ungar.

När vi kom hem i fredags febrade Rebecka och kräktes. Förkylningen hade satt sig på magen.

Lördag jobbade jag. Och jag var genomförkyld. Så på kvällen var det dags för mig att spendera tid med huvudet i toan. Suck. Det var länge sedan förkylningen satt sig i magen. Hände ofta när jag var liten. Så i går fick jag vara hemma och sova ur mig all feber. Och fy f-n vad ont jag hade i kroppen. Gick ett dygn på alvedon X4. Det gjorde så ont i lederna.

Idag har det känts mycket bättre. Fast jag har kännt mig lite bubblig i magen och matt. Men det tar lite tid att hämta sig. Rebecka var så snuvig så hon fick vara hemma idag. På förmiddagen pratade jag mest i telefon. En gammal kollega ringde. :-) På eftermiddagen var jag på förflyttningskurs och Rebecka hos min underbara svärmor. Jag vet inte vad vi skulle ta oss till utan Karin och Martin.

Nej nu ska jag sova så jag orkar jobba i morgon

kram

Inga kommentarer: