tisdag, juni 05, 2007

Borde sova

Men kan inte. Vill inte!

I dag har jag jobbat. Det var varmt och svettigt. Det finns två senarier som inte är roliga att jobba i hemtjänsten. Det ena är när det är 35 grader och solen gassar och det andra är när det är -25 och solen lyser med sin frånvaro. Då är det inte så kul. Värst i dag var att sätta sig i en het bil gång på gång. Jag har väl druckit ett mindre badkar, men å andra sidan så har jag ju svettats därefter också.

När jag hämtade barnen så tog Rebecka med sig en kompis hem så Katarina gungade och städade rummet. Hon har så svårt att äta det lilla hjärtat. Hon har två lösa tänder. Så jag får påminna tandféen att ladda upp med många guldtior.

Appropå tänder så var Rebecka rolig när hon började tappa tänder. Hon sa att om man la tanden under kudden i stället för i ett glas så skulle man få en 100-lapp av tandféen, men jag sa att det inte stämde för då skulle inte tandféen hitta tanden. 100 kr per tand. Jösses det blir ju en förmögenhet när de tappar flera samtidigt.

I kväll har jag gjort smörgåstårta. Min älskade make fyller år i morgon. Jösses vad tiden går fort. Det är så kul att göra smörgåstårta. Jag ska jobba i morgon. Men vi ska inte har främmande förrän 17 och jag slutar 15.

Katarina var inte rolig i morse. Det spelar ingen roll om hon förbereder kläder dagen innan. De passar inte morgonen efter. I morse ville hon ha en lite tightare top. Problemet är att hon är så smal att det är svårt att få tag på så att de är lagoma. Så hon tjurade hela vägen till skolan. Det slutade med att jag bar henne från bilen och nästan ända upp till fritte. Mummel! Så lätt är hon inte längre att man kan bära henne hur länge som helst och allra helst när man varit sjuk.

Nej nu måste jag nog sova om jag ska orka upp och fira och sedan jobba och sedan fira igen. 2 arbetsdagar kvar. Sedan 3 veckor ledigt. :-) Även om jag älskar mitt jobb så ska det bli skönt med en liten paus och komma tillbaka med ny energi och possitiv anda.

Inga kommentarer: