måndag, juni 18, 2007

I bland går det och i bland inte.

I lördags var jag barnvakt till Matteo och Otto. Från början trodde jag bara några timmar medan Karl-Axel grävde, men det blev hela kvällen. Halv 10 gick jag över till Karl-Axel med småkillarna. Men det gick så bra att ha dem. Det var kul att få pyssla om dem. Även om Otto inte är så mycket för det där med ompyssling. Han är ju stor kille...hela 3 år. Rebecka hade kompis hemma. Katarina var däremot hos farmor och plundra jordgubbsland. :-)

I går hade båda tjejerna kompisar över. Det regnade hela dagen, men de var ute en stund med regnkläder på. En som var ute hela dagen var Markus. Han tänkte han skulle jämna till lite där han hade grävt dagen innan, men råkade hamna i alltför lös lera och körde fast med grävmaskinen.

Det var först i morse som han lyckades komma loss. Så han tvättade av grävmaskinen och sedan lämnade vi tillbaka den. Vi hinner inte med de sista lassen jord innan vi åker till Bulgarien på onsdag.

I dag ska jag städa och packa. Det är lite segt för jag är jättetrött. Det blev lite sent i går kväll. Jag höll på med barnens mp3:or som de ska få på onsdag och ville bli klar.

Nu måste jag sätta fart.

kram

Inga kommentarer: