lördag, juni 16, 2007

Semester

I tisdags var hela familjen till Stockholm. Eller rättare sagt Kungens Kurva. Vi spenderade en pengar på IKEA och Media Markt. Jag har tröttnat på att barnen inte kan hålla ordning på sina kläder, men jag kan ju inte gnälla förrän jag gett dem medlen att göra det med. På Media Markt hittade vi en bra GPS och mp3 som tjejerna ska få på resan.

Sedan åkte vi hem och packade ur bilen och åkte till stugan. Där sov vi över.

På onsdagmorgon kl 8 var vi på barnmottagningen med Katarina. Det var provtagningsdags. Det lilla livet är så svårstucken. 5 gånger venöst och 2 kapilärt innan de fick det blod de skulle. Hon såg ut som en nåldyna. Istället för klistermärke fick hon en my little pony av uskan som stack. Vi var lika slut alla 4 efteråt. Kl 13 var jag på lunch med jobbet. Det var gott.

I torsdags monterade vi möbler och var till tandläkaren. Markus var tvungen att laga en fyllning som släppt och Rebecka var på bettkontroll. Hon ska få tummgaller så att hon slutar med sin ovana när hon sover.

Igår åkte vi hemifrån vid 8.30. Då åkte vi till McDonalds i Nyköping och åt frukost. Sedan åkte vi ner till Kolmården och tittade på alla djur. Det var en underbar dag. Inte för varmt och solen sken. Efter det åkte vi ner till Söderköping och Smultronstället. Och beställde de största glassarna jag någonsin sätt, men också de godaste. Så nu har jag lagt upp en massa nya bilder i webbalbumet.














Nej nu ska jag sätta fart. Har massor att göra i dag. Jag ska nog vara barnvakt och dessutom är det bara några dagar till vi åker till Bulgarien.

kram

Inga kommentarer: