måndag, augusti 27, 2007

I morgon blir jag lättöl

Så sa Katarina när jag kom hem från jobbet i går. Det står ju klass 1 på lättöl och hon börjar 1:an. Alltså blir hon en lättöl. Lilla stumpan.

I dag har jag varit med barnen till skolan, diskat, tvättat, slösurfat och sovit middag. Jag kände att jag behövde en lugn dag.

Jag hämtade ut ett paket på posten med barnens höstskor. Och i morse kände man verkligen att hösten var här. Det var 10 grader. Usch! Snart kommer den där äckliga vintern.

Största anledningen till att jag är trött i dag förutom att jag jobbat i helgen är att Katarina haft mardrömmar i natt så det har varit som att sova med en väderkvarn i sängen. JAg vaknade vid ett tillfälle i natt att jag hade ont i näsan. Det berodde på att jag tryckte den mot armstödet jag har vid sängen.

Nej nu måste jag väl sätta fart.

kram

Inga kommentarer: