söndag, augusti 05, 2007

Nöjd med gårdagen

I går sov vi till 8 sedan hoppade vi ur sängarna och åt lite frukost. Efter det åkte vi 4 vänder till tippen så nu är vi av med massor av skräp. Efter sista varvet lämnade vi tillbaka kärran till Karl-Axel och hämtade mat på Krilles.

På eftermiddagen höll vi mest på med småplock. Markus drog in telefon till Rebeckas rum. Hon fick en egen telefon av sin farmor och farfar i julklapp ett år och nu har hon kommit på att hon vill ha den i sitt rum. Jag har bara väntat på det men inte velat att hon skulle ha den innan hon bad om den.

I går kväll grillade vi och åt ute på baksidan. Det är så mysigt.

I natt sov jag på soffan. Markus snarkade och KAtarina kom upp och hade drömt en mardröm. Sedan bredde hon ut sig i hela min säng. Så det var bara att söka annorstädes sängplats.

Nej nu ska jag jaga upp min familj så att vi kan äta frukost och sedan gå ut och arbeta i trädgården. Jaja barnen lär ju inte göra det. 9.30 har jag sagt att Rebecka får ringa kompis.

FRågan är om barnen ska sova över hos Bokögatan natten som kommer. Både Markus och jag ska i väg tidigt. Nu är det en vecka kvar sedan börjar fritte.

kram

Inga kommentarer: