fredag, augusti 17, 2007

Intressant vecka

I onsdags var det dags att väga sig. Då hade jag hållt på med viktväktarna i en vecka. -1.5 kg - 6 cm på höfter och mage. Bra jobbat tycker jag.

På eftermiddagen var jag och Katarina till sjukgymnasten på barnhabiliteringen. Det var ett bra möte. Katarina hade givetvis en bra dag så hon klarade alla övningar med glans, men hon hade läkarens anteckningarna från i våras när hon var sämre. Sjukgymnasten sa att hon vill träffa Katarina under senhösten. Arbetsterapeuten ska kopplas in över ev hjälpmedel att ha i skolan som tex speciell sax, pennor, dyna osv. Sjukgymnasten erbjöd sig även att åka ut till skolan och prata med Katarinas gymnastiklärare i höst så att Katarina får lite anpassad gympa. Vi får se vad som händer. Läkaren ska höra av sig ang provsvaren som togs i somras.

I går jobbade jag hela dagen. På kvällen kom svärmor och svärfar och frågade om Katarina ville följa med dem och kusin Siri till Försäter. Rebecka blev ledsen. Hon har aldrig fått följa med dem till Försäter. Så på förmiddagen åkte Katarina iväg.

Så i kväll har jag gjort pizza och vi åt framför Den nakna pistolen 33 1/3. Just nu sitter vi och äter chips och tittar på Shrek. Det blev ganska mycket chips ändå utan att talla på mina sparade points. Dem vill jag ha i morgon när vi ska hitta på lite roliga saker med Rebecka.

Nu känns det som om hösten har kommit. Det är verkligen kyligt i vindarna. Jag gjorde rätt som beställde barnens vinterkläder när jag gjorde.

Nej nu ska jag gå och sova.

kram

Inga kommentarer: