tisdag, augusti 21, 2007

Månadslön

I går jobbade jag kväll. På dagen städade jag Rebeckas rum och slängde skräp. Det blev tre säckar skräp från hennes rum. Allt från papper till trasiga kläder och leksaker. När jag satt och åt så ringde min chef och undrade om jag vill ha månadslön. Klart jag vill. Jag har velat det i 1,5 år, men i och med att Trosa bytte ledning till blått och det varit/är prat om privatisering så har jag inte velat tjata. Jag tänkte att om de vill att jag ska få vara kvar så får jag veta det tids nog. Jag är så glad. Jag trivs så bra på jobbet. Visst är det dagar som är tunga och stessiga, men alla goa pensionärer och kollegor väger upp allt negativt. Det är vi och för sig bara till nyår så länge men jag hoppas att jag kan få stanna sedan också.

I dag när jag kom hem från jobbet hade Rebecka som gick hem från fritids själv idag börjat baka. Markus ligger hemma och är genomförkyld. Lagom roligt. Han hostade och snarkade i natt så det var skönt att jag var trött efter att ha jobbat kväll. Jag sov som en stock ialla fall.

Nej nu ska jag göra kvällsmat och äta den goa kakan Rebecka har bakat.

kram

Inga kommentarer: