måndag, augusti 13, 2007

En vecka går så fort ibland

I tisdags och onsdags jobbade jag kväll. I torsdags var jag och barnen till McDonalds och Tom Titts i Södertälje. Det var jättekul. Fredagen spenderade vi hemma. På kvällen var Katarina på barnkalas hos en klasskompis.

Helgen jobbade jag. På lördagen åkte jag bara hem och svidade om och åkte över till Strömgatan. Siri hade barnkalas och resten av familjen var där. Vi kom inte hem förrän 21.30. Åh vad barnen hade kul. Rebecka sprang och retade Amandus och hans kompisar. De var inte sena på att nappa. Åhh jösses vad arg hon blev när de retades tillbaka.

I dag har jag jobbat hela dagen. Det var tjejernas första dag tillbaka till fritids. De var klara långt innan vi skulle gå. Även Katarina vilket är ovanligt. Hon är ju inte värst för mornar. Men hon längtade väl efter kompisarna.

I bland blir man full i skratt åt den lilla ungen. I går när jag jobbade så gick Rebecka med Katarina över Högbergsgatan(infarten till Trosa) så att Katarina kunde gå till Strömgatan. Det var första gången de gjort så, så Katarina hittade inte så bra. Så tyckte hon när hon kom hem: Jag följde skyltarna"Antik och prylar" och sedan hittade jag bron. Hon är klurig hon.

Idag räknade hon baklänges från 50 utan att räkna fel. Det tycker jag är väldigt bra för en tjej som inte börjat 1:an.

I bland undrar Markus varför jag blir så irriterad på honom. Det kanske har något att göra med orättvisorna i vårat förhållande. När han kommer hem så sätter han sig oftast vid dukat bord eller sätter sig vid tv;n. När jag kommer hem så kan jag också sätta mig en stund i bland. Men sedan är det: Plocka i hop, laga mat, bada barn, släta hår, se till att alla har kläder inför morgondagen, tvätta och hänga, diska, natta barn. Ja vad kan det bero på att jag är lite irriterad ibland. Jag jobbar vi och för sig bara 75% mot hans heltid och har kortare resväg. Men som i går när jag kom hem från jobbet så har han varit hemma hela dagen och pysslat. jag måste fortfarande hämta barn hos kompisar och sedan laga mat och göra i ordninga för morgondagen och bada och natta barn. Mummel!

Nej nu ska jag sova. Jag har varit vaken från 5.

Inga kommentarer: