torsdag, augusti 23, 2007

Läkaren ringde idag

Min läkare alltså. Proverna på livmodertappen var bra, men däremot var prolactin-värdet lite högt. Och det är det hormonet som gör att brösten producerar mjölk och mensen försvinner vid amning så är det inte konstigt. provet ska göras om och är det fortfarande förhögt så ska jag få göra en skallröntgen. Läkaren sa att det kan vara som godartade knutor i huvudet som triggar hypofysen att börja producera det där hormonet eller något sånt. Hon var noga att poängtera att det inte var frågan om canser. Men att man med medicin ställer allt tillrätta och blir fertil igen.

Jag har ju utsöndring från brösten, men inte tänkt så mycket mer på det. Det ser ut som tidig råmjölk och med tanke på hur mycket mjölkproduktion jag har haft när jag ammat så har jag inte tänkt på att lite är kvar eller återkommit. Synd att jag inte lever för några hundra år sedan. Då skulla jag kunnat leva gott som amma. :-)

I kväll kommer äntligen Katarina hem. Åhh det ska bli så skönt att få krama om henne igen.

Nu på eftermiddagen ringde Rebeckas fiollärare. Den 4/9 ska hon börja spela fiol. Gud hjälpe oss! Jenny som var med när Rebecka fick prova instrument på musikskolan sa vi och för sig att hon var jätteduktig. Och om man ser på hur fort hon lärde sig gitarr så tror jag inte att hon kommer bli något problem för henne. När de har blivit lite varma i kläderna så ska de få ingå i en stråkorkester. Så det lär bli konsert i vinter antar jag. Det ska bli kul. Då kommer hon att spela tillsammans med Vega.

Nej nu ska jag gå och göra pannkaka till resten av familjen. Själv ska jag äta viktväktar pizza och morötter.

kram

Inga kommentarer: