onsdag, september 05, 2007

Tiden rinner i väg

I torsdags åkte jag till Leksand på släktforskarresa. Det var superkul. Fick veta en massa som jag inte viste innan. Min farmors farmor var enligt kyrkboken lapp. Det är bra märkligt att alla snackar om personregister och åsiktsregistreringar osv. Men de svenska samerna är registrerade sedan mitten av 1700-talet. Jag ska till och leta i de arkiven och se om jag hittar farmors farmors föräldrar. Elin, min kusin, sa att det förmodligen finns lappblod på farmors mammas sida också. Hon har sett kort på Johanna Elisabeth och hennes drag är så vackra.

Rebecka körde telefonterror i fredags. Hon vart sjuk på förmiddagen. Så hon ringde alla efter att farmor och farfar hämtat henne i skolan och berättade hur dåligt hon mådde. :-/ Barn är barn.

I måndags jobbade jag och barnen var på skolan. När jag hämtade på fritids blev jag arg på min älsta dotter! Hon hade varit ute i regnet och lekt. Suck! Hon som hade varit sjuk. Honv ar blöt in på bara huden. Så hon hostade stora delar av natten. I natt har det varit bättre.

I går morse sa jag att om jag fick veta någon av dem som gått utan jacka på förmiddagen blev det en veckas dataförbud. När jag kom och hämtade var inte jackor det största problemet.
Rebecka var borta! Åhh vad orolig jag vart. Vi letade igenom skolan och ingen unge där. Sedan tänkte jag att det var lika bra att åka bort till Tomtaklintskolan där fiollektionen skulle vara och se om hon gått dit fast jag sa att hon skulle vänta så att jag kunde få följa henne. Där var hon. Hon säger att jag glömt säga att hon skulle vänta, men jag har för mig att jag sa det. Jaja ord står mot ord. Det hade i alla fall inte hänt något.

I år kom vår nya kompost. Den står i köket. Jättepraktiskt. Det ska bli skönt att slippa alla kompostpåsar. Hoppas bara den funkar som vi tänkt.

Kram

Inga kommentarer: