onsdag, september 19, 2007

Förkyld

Markus har varit förkyld av och till en vecka drygt. I går morse när jag vaknade kändes det som om jag fått sandpapper i halsen. Hela dagen satt jag och hade kurs för en kollega i den andra hemtjänstgruppen. Det är svårt att lära något man bara pysslat med i två månader. Jaja, hon förstod vad jag menade så det måste gått hyfsat.

I dag är jag ledig. Katarina hade krupphosta i natt så hon fick vara hemma med mig idag. Får se om hon måste vara hemma i morgon också. Det är ingen ide att hon går till skolan när hon inte får sova. Det piper och väser och när hon hostar så skäller det. Lilla stumpan! Men vi har varit igenom så många nätter med krupp. Riktigt svåra anfall när hon blivit blå i ansiktet och knappt inte kan andas alls är som tur var bara några få. Men de medelsvåra är inte roliga de heller. Undrar om hon abonenerar på anfall just den här tiden varje år. I morgon är det hela skolan vandrar och förra året var hon hemma på grund av samma sak. Sover hon inatt får hon gå, men annars hoppas jag Markus kan vara hemma med henne.

Själv är jag hostig och trött idag. Så jag har satt upp lite gardiner och plockat lite småsaker. Just nu sitter Katarina och har kafferep med sina mjukisdjur. Hon har också tagit det lugnt och fått medicin så att hon kan få en lugn natt.

kram

Inga kommentarer: