fredag, september 14, 2007

Åhh vad det är skönt med ledig helg!

Det är 4 veckor sedan jag hade en helg hemma. För 3 veckor sedan jobbade jag hela helgen, för två veckor sedan var jag till Leksand och förra helgen jobbade jag. Och bara för att jag är ledig har jag så många måsten. Jag måste städa, baka bullar, klippa gräsmattan, måla huset, vara på kalas, skriva inbjudningar till videokväll nästa helg för min lilla stora 10 åring, osv. Vädret verkar inte tillåta utomhusaktiviteter, men jag har nog att göra inne.

I kväll tänkte jag vi skulle äta lite gott och bara ta det lungt. I går var en hektisk dag. 4.45 ringde klockan. Sedan gick det i ett tills jag deckade när jag skulle sitta med datorn en stund vid 20.30. Jag åkte tur och retur Vagnhärad 3 gånger i går. Först till jobbet och sedan till skolan och hämtade barnen. Hem och göra macka till Rebecka och sedan skjutsa Katarina till en kompis och Rebecka till teatern i Vagnhärad. Hem och stryka och grejja. Hämta Katarina, tanka bilen, hämta Markus vid tåget och Rebecka på teatern. Hem och ordna kvällsmat och natta. Och så somnade jag när jag äntligen fick några minuter för mig själv. Typiskt!

I morgon ska vi fira Matteo som fyllde 1 år i tisdags och Vega som fyller 12 på tisdag. Det känns som det inte var länge sedan Vega var nyfödd och jag och Markus hälsade på på sjukhuset. Å andra sidan känns det som i går som Rebecka föddes och hon fyller 10 år om en vecka. Det gör ju att man känner sig antik.

Appropå Rebecka hoppas jag att hon klarar av det hon tagit på sig i aktivitetsväg i år. Måndagar ledigt, tisdagar fiol, orkester och scouter, onsdag inget, torsdag teater, fredag och lördag inget och söndag ridning. På dagarna med inget så ska kompisar och veckans läxor klämmas in.

Nej jag ska väl göra någon nytta.

kram

Inga kommentarer: