lördag, september 29, 2007

En blåsdag sa Puh

I dag blåser det järnet. Så jag ska pyssla inne tänkte jag. Jag tände en massa ljus till frukosten och dimmade ner spottarna i taket så att de ger ett milt glödande sken. I samma styrka som stearinljusen. Det är så mysigt.

Vilken skilnad isolerglasen gör. Hade det här ovädret varit innan vi fick dem insatta så hade övervåndingen varit utkyld när vi skulle gå upp i morse. Men det var fortfarande varmt efter gårdagens brasa.

I går skulle jag göra så mycket saker ute, men det blåste så hiskiligt redan i går så jag planterade om balkonglåderna och tog bort alla gamla växter och satte i ljung och prydnadskål. Det blev så fint. Sedan höll jag mest på med datorn. Jag har råkat fastna i Facebook.

I torsdags jobbade jag. När jag kom hem fick jag en överraskning. Markus jobbade hemifrån. På kvällen åkte vi upp till Stockholm hela familjen och gick på personalmiddag med Markus nya jobb. Vi var på Patricia. Inte speciellt barnvänligt , men tjejerna var superduktiga. Inget gnäll över maten, eller att de fick vänta medan vi åt förrätt eller att de var trötta. Patricias hummersoppa är så underbar.

Nej nu ska jag väll sätta fart. Har en del tvätt och disk och annat roligt att plocka med.

kram

Inga kommentarer: