lördag, oktober 06, 2007

Då var det lördag igen.

Om en timme är jag på jobbet och ska börja min dag. Jag vet på ett ungefär vad som är på agendan om det inte kommer något larm. I kväll ska vi till Chinaresturangen och fira Martin som fyller 71 i morgon. Om allt gått bra på Strömgatan. I går kväll pratade jag med Karin och hon sa att Jenny var själv med alla barnen och Matteo hade bränt handen, Otto hade redan satt i gång och kruppat och Amandus hade ont åt hjärtat. Jag tror att Karl-Axel som var på väg upp till Uppsala vände.

I torsdags var jag barnvakt 1 timme åt en varm, snuvig Matteo. Jenny skulle till doktorn med Otto. Han har både förkylningsastma och falsk krupp. Den kombinationen är inge bra. Jag hörde hur det roslade i honom när de hämtade Matteo. Och efter alla år med Katarina så vet jag att när det låter så är det vaken natt och vandra upp och ner för gatorna , med ett hostande barn i vagnen. :-(

Nej jag ska väll sätta fart.

kram

Inga kommentarer: