torsdag, oktober 18, 2007

Händelserik vecka

I söndags fick Rebecka nackspärr. Jag tyckte så synd om henne..fast det var svårt att hålla sig för skratt när hon gick omkring.

I måndags var jag in på provtagning på labb på Nyköpings lassarett. Stackars mig! Det första de gjorde var att sticka sönder min bästa oder. Sedan fick jag agera nåldyna. De var 3 stycken som försökte få i en nål så att de kunde tappa upp 6 små rör med blod. Jag såg så dan ut i armvecken. Det gör jag förästen fortfarande. :-( Jag har sett till att ha halvlång ärm för att dölja alla blånader sedan dess. Rebecka var hemma med Markus. På kvällen jobbade jag.


I tisdags jobbade jag dag. På förmiddagen fick jag ett sms från Markus som berättade att han skulle just gå ut genom dörren när Rebecka ringde och mådde så dåligt att hon behövde gå hem. Så Markus fick ta VAB. Suck! Jag fick ialla fall mina styng tagna. Vilken lättnade!

I onsdags så hade jag massor med planer. Jag skulle pyssla hemma, till tandhygenisten, till IKEA och till en bilfirma och titta på bil. Jag hann det + hämta illamående Rebecka i skolan+ en tur till vårdcentralen med Rebecka. Det var lika bra att en läkare fick titta på henne när hon haft ont så länge och dessutom mådde illa. Han konstaterade det jag trodde, det var fortfarande nackspärren som strulade. På eftermiddagen åkte vi till Ikea och fikade och köpte lite småsaker och sedan hämtade vi Markus och åkte och tittade och köpte bil. En Toyota Yaris Verso.

I dag har jag hunnit jobba. Jag är så less på att aldrig hinna det jag vill. Jag skulle vilja gå på bio, brodera klart julduken, göra klart ute, måla hallen osv. Men jag orkar inte. Jag är så trött. Mycket tror jag är nervositet inför måndag. Det känns som om jag skulle kunna sova hela dagen, men under vargtimmarna är jag vaken och grubblar. Jaja det blir bättre snart hoppas jag. Jag ska bara ta mig igenom helgen.

kram

Inga kommentarer: