tisdag, oktober 23, 2007

I går var jag till doktorn

Det är en liten godartad tumör i hypofysen som jag har. I går fick jag medicin mot den och läkaren skickade en remiss att göra en magnetröntgen på mitt huvud. Jag var så lycklig när jag kom därifrån. Det var precis som gynnläkaren sagt och inget värre. Det som överraskade mig var mitt blodtryck. 105/70, så bra har jag inte haft på många år. Inte konstigt att det snurrar när jag reser mig ibland efter att dragit på stödstrumpor. Och medicinen kommer inte göra det bättre. Hmm hoppas att jag inte svimmar hos någon. Bivärkningarna har redan kickat in. Så jag är trött och mår lite illa, men det står jag ut med.

Katarina gjorde det igen i går. Mummel, den damen är inte som andra barn! Markus jobbade hemma eftersom barnen var sjuka i går. På förmiddagen hade han ett telefonmöte. Katarina kom in och han hyschade henne. Hon mummlade något och gick därifrån. När Markus var klar gick han upp och frågade vad hon ville. Då satt hon i soffan och tittade på TV. Jo, tyckte hon, jag kräktes på toaletten förut. Det var det som hon hade försökt säga. Hon har gjort så en gång tidigare och då sa vi att hon måste se till att få uppmärksamhet, men inte. Jaja, det går inte ändra på att hon är väldigt självständig. På kvällen fick hon 39 graders feber.

I dag har båda barnen varit pigga, men de måste ju vara hemma från skolan i alla fall. Så jag fick ta VAB halva dagen. Sedan ryckte Karin in och tog dem så att jag fick gå på möte. Vi fick Saaben såld i dag. Jag trodde inte att det skulle gå så fort. på 45 minuter var den såld. Otroligt!

I morgon ska barnen till skolan. Det är helt fel vecka för sjuka barn. Men det är ju inte mycket att göra åt.

Nej nu måste jag göra mat.

kram

Inga kommentarer: