torsdag, juli 12, 2007

Vila knät

Jag har ont i dag. Att klippa gräset och sedan hoppa i och ur bil och springa i trappor var ingen bra ide på samma eftermiddag.

Jag har plockat lite här hemma och så, men det tar i mot. Jag är trött också. Det är väl det konstanta regnandet som jag har det att tacka.

Markus jobbar hemifrån idag. Hade jag vetat det hade jag jobbat extra idag. Men men det är inte mycket att göra åt. Med knät och allt jag behöver göra så är det kanske bra också. Inte för att jag har låtit knät hindra mig i mitt arbete allt för många gånger. Inte äns när jag var nyskadad och kom tillbaka efter sjukskrivning. Det finns vissa saker som inte funkar, men de har jag hittat andra sätt för att inte belasta knät för mycket i dåliga ställningar. Skam den som ger sig.

Jag gjorde en god kycklinggryta till lunch, med minimajs och grejjer i. Det var gott. Dessutom blev det 2 matlåder. Det är trevligt. I bland är det så tråkigt med färdiglåderna man köper.

Nej nu ska jag väl fortsätta röjja. Det är bara så tråkigt. Det ser ju snart likadant ut. Tänk om min älskade familj kunde hjälpa till. Men alla har sina luddiga ursäkter till varför de inte kan. Tjejerna börjar bli stora och kan gott hjälpa till lite.

kram

Inga kommentarer: