lördag, juli 14, 2007

Tjejdag i går.

Först sov vi längre än vad som var tänkt i går. Sedan åt vi brunch på McDonalds i Södertälje.

Efter det lämnade vi Markus vid pendeln i Skärholmen och åkte vidare till IKEA. Där var barnen på Småland medan jag shoppade soffbord, sittpuffar och lite annat smått och gått. Det tog lite tid att få in allt i Fjants begränsade bagage. Men det gick.

Sedan åkte vi över till Heron City och åt en glass och väntade på att filmen skulle börja. Vi gick och såg Harry Potter och Phenixodern. Katarina tyckte den var lite läskig på sina ställen, men Rebecka njöt att gå på en premiär. Det var folk utklädda till rollfigurerna i foajen och de lottade ut biljetter till Grönan innan filmen.

När filmen var klar mötte Markus upp oss. Sedan åkte vi till Max och åt middag. Så nu vill jag inte se något friterat på länge. Det är verkligen inte gott i stora doser. När vi var mätta åkte vi hem och nattade barn och monterade möbler. Det blev jättefint.

Katarina kom upp och sov i min säng i natt så jag hade milt uttryckt trångt. Hon tar stor plats fast hon är så liten. Det slutade med att jag sov med halva mig utanför sängen. Då var det så obehagligt att det var lika bra att gå upp.

Nu ska jag straxt iväg och jobba. Vädret måste känna av när jag ska jobba för då blir det fint.

Nej nu ska jag göra mig klar det sista.

kram

Inga kommentarer: