onsdag, juli 18, 2007

I söndags var det vår bröllopsdag

På morgonen packade vi och åkte ner till stugan med barnen och åt en god lunch. Sedan åkte jag och Markus hem. Klockan 16 var jag på jobbet. När jag kom hem hade Markus lassagnen klar lagom när jag hade duschat. Det var mysigt. Han hade dukat så fint med finaste porslinet och allt.

I måndags jobbade jag. När jag slutade åkte jag ner till stugan för att vara med barnen. Så i går var jag i stugan hela dagen. Lekte med barnen, hjälpte dem duscha och toppade deras hår. De blev så fina. Sedan åkte vi och handlade. Katarina spillde choklad på sin pyjamas under frukosten. Och det såg inte ut som den skulle hinna torka innan kvällen. Och eftersom hon är en principfast dam och inte kan sova utan pyjamas så åkte vi helt enkelt in till Nyköping och köpte en ny.

Katarina hade otursdag i går. Hon slog i huvudet, välte en fotölj, stack sig på hela handryggarna på en stickig tistel. Stackars lilla stumpan!

Nu är det inte många dagar kvar till sista Harry Potter boken kommer! Åhh vad jag har längtat!
Jag blev lite full i skratt. De har lagt ner miljontals kroner på att bokens innehåll ska förbli hemligt till realisedatumet. Men i går hittade Markus en sida på nätet där viktiga delar av boken fanns fotade. Frågan är ju bara om det ärthe real thing eller fake.

Nej nu måste jag sätta fart.

kram

Inga kommentarer: