torsdag, juli 12, 2007

Och så har tiden trillat iväg

I söndags meckade vi med varmvattenberedaren. Den är helt knäpp. Sedan lämnade vi barnen hos Karin och Martin eftersom både Markus och jag jobbade i måndags. På kvällen var det tänkt att vi skulle gå på handledarutbildning på trafikskolan. Markus ska ju ta sitt körkort nu med nya jobbet. Men de flyttar runt så ofta att vi inte hittade dem. Så vi hämtade vi barnen och åkte hem. Rebecka var så lycklig att vi kom att hon grät. Då har hon vara bara borta ett dygn. Hur ska det bli nästa vecka när de ska vara i stugan min mamma?


I tisdags tog jag det lungt och jobbade sedan kväll. Markus jobbade hemifrån så barnen fick vara hemma.

I går var barnen med Karin och Martin till Motala. Familjen Strömgatan är på Frisksportarnas riksläger där och Siri fyllde 6år i går. De hade jätteroligt och kom hem halv 9.

Själv hade jag en fruktansvärd hvudvärk på förmiddagen. Jag hade roat mig genom att pressa tänder på natten. Då får jag alltid huvudvärk. Men lite alvedon, vila och sedan sätta fart på blodomloppet genom att klippa gräset så var det kurerat. Sedan hann jag bara duscha och äta innan jag åkte till jobbet.

I dag ska jag städa. Vi får främmande i helgen och jag jobbar. Och i morgon ska jag och tjejerna gå på bio. Harry Potter och Phenixordern. Det ska bli kul. Det är skönt nu när tjejerna är så stora att man kan göra sånna saker. Jag tänkte vi skulle shoppa lite och äta ute och avsluta med bion.

Nej nu måste jag nog servera frukost. men jag vet inte om barnen vaknat än. I alla fall inte Katarina. Rebecka är nog vaken och spelar Sims 2.

kram

Inga kommentarer: