söndag, februari 01, 2009

Magsjukan

Det är ju bara 4 månader sedan sist vi hade magsjuka. Jag avskyr
väntan på ska/ ska inte få.

Ikväll har jag varit ute och förlustat mig för första gången på
drygt ett halv år. Typiskt nog fick Katarina magsjukan lagom när jag
gick. Vi tackade av en kollega som ska sluta i kväll med en bit god
mat och barhäng. Men jag körde en Askungen, hemma runt 12.

Så nu har jag sovit en liten stund, hämtat ved, satt på en maskin
tvätt och tänt en brasa. Det är nästan -6 grader.

När jag kom hem tyckte Markus jag var för nykter. Han tyckte jag
skulle druckit starksprit i kväll för att döda magsjukeviruset. Men
jag gillar inte sånt. Tackar vet jag ett glas gott vin eller en god
cider att smutta på.

Nej nu ska jag nog sova en stund, innan Katarina får så där panik
ont igen. Mammas stackars lilla flicka. Det skär i mig när hon har
så ont.

Kram

Inga kommentarer: