lördag, februari 28, 2009

Kul på discot tills hon vrickade foten

Så just nu hoppar hon runt på mina gamla kryckor. Jag fick dom när jag skadade knät något varv. Sedan blev de kvar här eftersom jag vart annat år slitit upp skadan så att jag går på kryckor igen och med ojämna mellanrum måste avlasta knät på grund av smärta. Även om det senare blir mer och mer sällan eftersom knät blir bättre och jag har hittat andra vägar än avlastning för att få fason på knät.

I dag är det kallt och då värker knät redan när jag vaknar, men en varm dusch, lite aloe vera heat och lite piller så är jag i skick att jobba. Hitentills har jag inte låtit mina handikap komma i vägen för jobbet. Fördelen med att jobba som jag gör är att man ser att det finns alltid någon som har det värre. Och då inser man att man ska inte gnälla. Man har det väldigt bra egentligen.

Nej nu ska jag gå upp och elda, göra frukost, lunch och göra mig i ordning och åka till jobbet.

kram

Inga kommentarer: