måndag, september 29, 2008

Tillbaka till det vanliga

I dag var vi alla där vi skulle för första gången på 3 veckor. Barnen i skolan och Markus och jag på jobben. Svisch!

När jag kom hem var jag så trött och hungrig att jag mådde illa. Så jag tog det första jag hittade. 2 Mariekex och la mig på sängen 5 minuter. Sedan hämtade jag Katarina hos kompis och lagade sedan mat. Vegetariskt. Mmm jag är inne i en quorn-sväng just nu. Det är så gott. Fast på lördag funderar jag på om vi inte skulle äta en trevlig köttbit. Jag jobbar kväll på söndag så jag kan till och med ta ett glas rött till maten.

Läkaren på Vc som Rebecka var till förra veckan får ett stort plus i kanten. Han ringde i dag och hörde hur det var med henne och vad barnläkaren sagt. Tyvärr stod jag jättedumt till så jag var tvungen att korta ner samtalet så mycket som det gick. Men gissa om jag blev possetivt överraskad. Läkare brukare inte alltid ringa upp när de sak och han ringde upp ändå. Hoppas att han blir kvar här ett litet tag.
Problemet är att Trosa aldrig får behålla läkarna något längre tag. Det är väl antagligen ingen större merit att jobba på en vårdcentral i en liten håla som Trosa. Men det skulle vara kul att kunna få träffa samma läkare två gånger på raken.

Nej nu ska jag titta lite på tv och sedan sova.

kram

Inga kommentarer: