onsdag, oktober 01, 2008

Trött,trött, trött

Jag avskyr oktober och november. Månaderna solen glömde. Vid första advent får man i alla fall börja pynta inför julen.

Idag jobbar jag kväll. Usch, jag har inget mot att jobba kväll, tvärt om så är det skönt ibland. Förrutom att det inte fungerar så bra här hemma. Men jag har hatar mörkret. Nu kommer perioden när jag vill krypa upp i soffan framför brasan med tända ljus.

I går gick jag och var irriterad hela dagen. Vad skönt det skulle vara om vi i lilla Trosa kunde få den lyx som de har i stora staden i norr. Kunna beställa mat på nätet och få levererat. Tänk att slippa öda tid på storhandlingar. Bara en sån sak som kött(fryst), mjöl, socker, konserver, frysvaror och allt annat som är. När man jobbat hela dagen så har man ingen lust att trängas med alla andra i affären. Då vill man bara hämta barnen, hjälpa med läxor, laga middag, ta hand om tvätten, förbereda dagen efter, diska, natta barn, kanske titta lite på TV innan man själv förlorar sig i sömnens underbara rike. Eller att kunna beställa pizza med hemkörning. Jag skulle gladerligen betala ett par kronor extra. Min bensin och min tid är också pengar.

Men det finns väl ingen som vill börja med sånt i lilla Trosa och jag trivs för bra här för att flytta. men i bland drömmer man.

Nej nu ska jag vila en stund innan lunchen så att jag är pigg i kväll.

kram

Inga kommentarer: