lördag, september 27, 2008

Hallelulja det har vänt!

Redan i går var hon piggare. Rebecka alltså.

Idag har hon själv sagt till om frukost och sitter och ritar vid köksbordet utan vetevärmare på magen. Denna gång var en av de envisare gångerna. Ja om man bortser från april 1999 när hon kräktes nästan en hel vecka och vi tillbringade hela påskhelgen i isoleringsrum på barn med en Rebecka som var helt uttorkad. Den gången lärde jag mig att lättaste sättet att bli inlagd är om barnet kräks rakt över en när läkaren kommer in. Då backar läkaren och säger att han ordnar en plats och försvinner. Förstår inte det..:-)
När Rebecka var så dålig 1999 så sökte jag läkare flera gånger. Fick till svar avvakta eller att hon var för pigg de få minuter de träffade henne. Tillslut slutade hon att kissa, blev apatisk och huden alldeles torr. Då fick vi komma till jourcentralen. Men det var inte förrän hon kräktes när läkaren kom som de tog oss på allvar. Det tog flera timmar och dropp för att få ett urinprov. Då var hon 1,5 år.

Usch det barnet är verkligen magnet när det gäller magsjuka. Förra året hade hon magsjuka 4 ggr på 3 månader. Om jag inte missminner mig. Den sista gången var i Bulgarien när hon blev uttorkad och behövde dropp.

Nej nu ska jag försöka städa Katarinas rum. Förhoppningsvis får jag lite hjälp att rummets ägarinna.

kram

Inga kommentarer: